VETERINOL je účinný dezinfekční prostředek proti viru SLINTAVKY A KULHAVKY. Pro veliké, profesionální balení nás prosím kontaktujte zde >
Váš košík:
Item added Item updated Item removed No more products on stock You entered wrong value.

Brak produktów w koszyku.

Kosz
Prihlásenie
Sprzedaż hurtowa

Polityka zwrotów i reklamacji

  1. Postanowienia ogólne

    Procedura Reklamacyjna stanowi integralną część Ogólnych Warunków Handlowych (zwanych dalej „OWH”) i określa zasady składania reklamacji dotyczących towarów zakupionych u Sprzedawcy.

    Kupujący, który może być przedsiębiorcą lub konsumentem, zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem Reklamacji oraz Ogólnymi Warunkami Sprzedaży przed złożeniem zamówienia. Jednocześnie Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do dostarczenia firmie VYDRA, s.r.o.współdziałania niezbędnego do rozpatrzenia reklamacji, w przeciwnym razie terminy ulegają odpowiedniemu przedłużeniu o czas, w którym Kupujący nie udzielił wymaganego współdziałania.

    Zawierając umowę sprzedaży i odbierając towar od sprzedawcy, Kupujący akceptuje niniejszą Procedurę Reklamacji.Definicje terminów zawarte w niniejszej Procedurze Reklamacyjnej mają pierwszeństwo przed definicjami podanymi w OWU. W przypadku braku definicji danego pojęcia w niniejszej Procedurze Reklamacyjnej, rozumie się przez to pojęcie znaczenie nadane mu w OWH. Jeżeli nie jest tam ono zdefiniowane, należy je rozumieć w takim znaczeniu, w jakim jest używane w obowiązujących przepisach prawa.

    Przyjęcie towaru przez przedsiębiorcę następuje z chwilą jego wydania przez sprzedawcę kupującemu lub pierwszemu przewoźnikowi. W przypadku gdy Kupującym jest konsument, momentem jest moment otrzymania towaru przez konsumenta od sprzedawcy lub moment odbioru towaru od przewoźnika.

     

  2. Długość gwarancji

    Jako dowód gwarancji sprzedawca wystawia na każdy zakupiony przedmiot dokument zakupu (fakturę), który zawiera wszystkie dane wymagane prawem w celu rozpatrzenia roszczeń gwarancyjnych (w szczególności nazwę przedmiotu, cenę, ilość).

    Na wyraźne żądanie kupującego sprzedawca wystawi gwarancję w formie pisemnej (certyfikat gwarancyjny).

    Jeżeli ze względu na udzieloną gwarancję będzie to konieczne, sprzedawca w sposób czytelny wyjaśni treść gwarancji w karcie gwarancyjnej, podając jej zakres, warunki, okres obowiązywania oraz sposób dochodzenia roszczeń z niej wynikających. W certyfikacie gwarancyjnym sprzedawca oświadczy również, że udzielenie gwarancji nie narusza praw kupującego związanych z zakupem.

     

  3. Termin do wykonania uprawnień z tytułu wadliwego wykonania

    Okres gwarancji rozpoczyna się zazwyczaj w dniu odbioru towaru przez kupującego.

    Okres gwarancji wynosi:

    • dla towarów nowych – 24 miesiące, chyba że przepis szczególny przewiduje dłuższy okres;
    • W przypadku towarów konsumpcyjnych (np. Veterinol itp.) Kupujący ma prawo do reklamacji towaru do upływu terminu przydatności do użycia podanego na opakowaniu towaru.

    W przypadku przedsiębiorcy będącego kupującym termin do skorzystania z uprawnienia do reklamacji z tytułu wadliwego wykonania może być uregulowany inaczej, jeżeli wyraźnie wskazano to przy danym rodzaju towaru; okres podany w ten sposób ma pierwszeństwo.

    Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym towar był reklamowany. Roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej, dla których obowiązuje okres gwarancji, wygasają, jeżeli nie zostaną wykonane w okresie gwarancji.

    Jeżeli kupującym jest konsument, w okresie gwarancji ustawowej reklamacje podlegają przepisom ustawy nr 40/1964 Dz.U., Kodeks cywilny oraz ustawy nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumentów, przy czym oba te przepisy prawa obowiązują w ich obowiązującym brzmieniu, z uwzględnieniem specyfikacji zawartych w niniejszej Procedurze reklamacyjnej. W przypadku dłuższych terminów rozpatrywania reklamacji stosuje się wyłącznie postanowienia niniejszej Procedury rozpatrywania reklamacji.

     

Warunki gwarancji

  1. Sprawdzanie towarów przy odbiorze

    Kupujący niebędący konsumentem jest zobowiązany, a Kupującemu będącemu konsumentem zaleca się sprawdzenie stanu przesyłki (liczby paczek, integralności opakowania, uszkodzenia opakowania itp.) niezwłocznie po jej dostarczeniu u przewoźnika zgodnie z załączonym listem przewozowym. Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki niezgodnej z umową sprzedaży, pod warunkiem, że przesyłka jest np. niekompletne lub uszkodzone. Jeżeli Kupujący otrzyma od przewoźnika uszkodzoną przesyłkę, zobowiązany jest opisać uszkodzenie w protokole przekazania przesyłki przez przewoźnika.

    O niekompletnej lub uszkodzonej przesyłce należy niezwłocznie powiadomić drogą elektroniczną na adres: info@veterinol.pl, sporządzić protokół szkody z przewoźnikiem i przesłać go sprzedawcy faksem, e-mailem lub pocztą bez zbędnej zwłoki. Dodatkowa reklamacja dotycząca niekompletności lub zewnętrznego uszkodzenia przesyłki nie pozbawia kupującego prawa do reklamacji towaru, daje jednak sprzedawcy możliwość udowodnienia, że ​​nie stoi to w sprzeczności z umową sprzedaży.

 

  1. Składanie skargi

    Miejscem składania skarg jest siedziba spółki VYDRA, s.r.o. zakład, Mierová 172, 82105 Bratysława.

    Kupujący może wysłać wadliwy towar w celu złożenia reklamacji za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres sprzedawcy. Reklamowany towar powinien być starannie zabezpieczony, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie, przesyłka powinna być widocznie oznaczona napisem „REKLAMACJA” i zawierać: reklamowany towar (wraz z kompletnym wyposażeniem), zalecamy dołączenie kopii dowodu zakupu, szczegółowego opisu wady oraz wystarczających danych kontaktowych kupującego (przede wszystkim adresu zwrotnego i numeru telefonu). Bez powyższych informacji nie będzie możliwe ustalenie pochodzenia ani wad towaru. Tę samą procedurę zaleca się również kupującemu będącemu konsumentem, chyba że udowodni i udokumentuje on powyższe fakty w inny sposób. Zalecamy również wybór preferowanej przez Państwa metody rozpatrzenia reklamacji (naprawa, wymiana, nota kredytowa).

    VYDRA, s.r.o. niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji przekaże kupującemu pisemne potwierdzenie zawierające datę złożenia reklamacji, jej treść oraz żądany sposób jej rozpatrzenia. W przypadku osobistego zgłoszenia pisemne potwierdzenie zgłoszenia wysyłane jest niezwłocznie.

    Kupujący, który nie jest konsumentem, zobowiązany jest udowodnić ważność gwarancji poprzez przedstawienie dowodu zakupu; jeżeli towar został już wcześniej zgłoszony do reklamacji, powinien także przedstawić dowód przyjęcia reklamacji. Dokument dostawy (dokument zakupu lub reklamacyjny) musi mieć ten sam numer seryjny, co reklamowany produkt (jeśli produkt posiada numer seryjny). Tę samą procedurę zaleca się również kupującemu, który jest konsumentem, chyba że udowodni i uzasadni powyższe fakty w inny sposób.

    Kupujący jest świadomy, że jeżeli nie dostarczy reklamowanego towaru, w tym wszystkich dostarczonych akcesoriów, to w przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy, Kupującemu zwrócona zostanie cena zakupu pomniejszona o cenę niedostarczonych akcesoriów.

  1. Blokady

    W przypadku zerwania plomby zabezpieczającej, naklejki informacyjnej lub numeru seryjnego kupujący naraża się na ryzyko odrzucenia reklamacji, chyba że uszkodzenie nastąpiło w trakcie normalnego użytkowania. Plomby i numery seryjne stanowią integralną część produktu i w żaden sposób nie ograniczają prawa Klienta do korzystania z towaru i obchodzenia się z nim w pełnym zakresie jego przeznaczenia.

    Ponadto gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych (jeśli działanie takie nie jest działaniem normalnym i nie jest zabronione w załączonej instrukcji użytkowania):

    1. uszkodzenia mechaniczne towarów,
    2. przepięcia elektryczne (widoczne spalone elementy lub obwody drukowane) z wyjątkiem odchyleń normalnych,
    3. używania towaru w warunkach nieodpowiadających temperaturze, zapyleniu, wilgotności, wpływom chemicznym i mechanicznym środowiska bezpośrednio przewidzianego przez sprzedawcę lub producenta,
    4. nieprofesjonalna instalacja, obsługa, eksploatacja lub zaniedbanie opieki nad towarem,
    5. jeżeli towar lub jego część została uszkodzona przez wirus komputerowy itp.,
    6. jeżeli błąd występuje wyłącznie w przypadku oprogramowania, co do którego Klient nie jest w stanie udowodnić legalnego sposobu jego nabycia, lub w przypadku korzystania z nieautoryzowanego oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych,
    7. towar został uszkodzony wskutek nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji lub zasadami ogólnymi,
    8. poprzez wykonywanie niekwalifikowanej interwencji lub zmianę parametrów,
    9. towary, które zostały zmodyfikowane przez Klienta (malowanie, gięcie itp.), jeżeli wada powstała w wyniku tej modyfikacji,
    10. towar został uszkodzony wskutek działania żywiołów lub siły wyższej,
    11. korzystanie z nieprawidłowego lub wadliwego oprogramowania,
    12. użycia niewłaściwych lub nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych, ani za jakiekolwiek szkody będące tego następstwem, chyba że takie użycie jest normalne i nie zostało wykluczone w załączonej instrukcji użytkowania.

    Ograniczenia te nie mają zastosowania, jeżeli właściwości towarów sprzeczne z powyższymi warunkami zostały wyraźnie uzgodnione przez kupującego i sprzedającego, wymienione lub zadeklarowane przez sprzedającego albo można ich oczekiwać biorąc pod uwagę prowadzoną reklamę lub zwyczajowy sposób użytkowania towarów.

 

  1. Testowanie błędów

    Towary odesłane na reklamację będą sprawdzane wyłącznie pod kątem wady zgłoszonej przez kupującego (w załączonym liście z opisem wady, bądź w wiadomości e-mail). Zalecamy, aby zgłaszanie błędów odbywało się w formie pisemnej, dotyczy to również komunikacji elektronicznej.

    Przed wykonaniem naprawy odpłatnej Kupujący zostanie poinformowany o cenie naprawy, jej zakresie i czasie potrzebnym na jej wykonanie, a naprawa zostanie wykonana nie później niż w terminie 60 dni od dnia następującego po otrzymaniu towaru przez VYDRA, s.r.o.. Naprawa odpłatna może zostać wykonana wyłącznie za wyraźną zgodą Kupującego.

 

  1. Towary zanieczyszczone

    Kupujący naraża się na ryzyko odrzucenia reklamacji w przypadku, gdy towar lub jego części są zabrudzone lub nie spełniają podstawowych warunków higienicznych.

 

Jak rozpatrywać reklamacje

  1. Jeżeli kupujący jest konsumentem

    A. Prawa konsumenta w przypadku stosowania rękojmi, jeżeli wada jest usuwalna, prawo do bezpłatnego, należytego i terminowego usunięcia wady, prawo do wymiany wadliwego towaru lub wadliwej części, jeżeli nie jest to niewspółmierne do charakteru wady. Jeżeli takie postępowanie nie jest możliwe, Kupujący ma prawo do stosownej obniżki ceny zakupu lub do odstąpienia od umowy zakupu,

    • jeżeli chodzi o wadę nieusuwalną, uniemożliwiającą prawidłowe korzystanie z rzeczy, prawo do wymiany wadliwej rzeczy lub odstąpienia od umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi, jeżeli chodzi o wadę usuwalną, ale jeżeli kupujący nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. Uważa się, że wada wystąpiła ponownie, w szczególności jeżeli ta sama wada, uniemożliwiająca prawidłowe użytkowanie, która została już co najmniej dwukrotnie usunięta w okresie gwarancji, wystąpi ponownie. Przez dużą liczbę wad rozumie się sytuację, gdy rzecz posiada jednocześnie co najmniej trzy wady uniemożliwiające jej prawidłowe użytkowanie,
    • jeżeli istnieją inne wady nieusuwalne, a konsument nie zażąda wymiany rzeczy, ma prawo do stosownej obniżki ceny zakupu lub odstąpienia od umowy sprzedaży,

    Wybór sposobu rozpatrzenia reklamacji należy do Kupującego. Sprzedawca powiadomi kupującego o nieodpowiedniości dokonanego wyboru i zaproponuje odpowiednią metodę (szczególnie, gdy kupujący wymaga metody w przypadku wady możliwej do usunięcia, a sprzedawca uzna, że ​​jest to wada niemożliwa do usunięcia). Jeżeli Konsument nie wybierze sposobu rozpatrzenia reklamacji w rozsądnym terminie podanym przez Sprzedawcę, wybór ten zostanie dokonany przez Sprzedawcę.

    Jeżeli Kupującym jest konsument, Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w terminie trzech dni roboczych. Okres ten nie obejmuje czasu potrzebnego na profesjonalną ocenę wady, ze względu na rodzaj produktu lub usługi. Sprzedawca rozpatrzy reklamację, łącznie z usunięciem wady, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji.Po upływie tego terminu uważa się, że wada towaru rzeczywiście istniała i konsumentowi przysługują takie same prawa, jak gdyby była to wada niemożliwa do usunięcia. Okres ten nie wiąże kupującego, który jest przedsiębiorcą i w związku z tym jego stosunki ze sprzedawcą regulują przepisy Kodeksu handlowego.

    Jeżeli konsument złożył reklamację w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu, sprzedawca może ją odrzucić wyłącznie na podstawie profesjonalnej oceny. Sprzedawca przekaże Konsumentowi kopię opinii biegłego w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli po upływie 12 miesięcy od daty zakupu sprzedawca odrzuci reklamację, zobowiązany jest on wskazać na paragonie za sprzęt, do którego kupujący może przesłać produkt w celu dokonania fachowej oceny. Jeżeli konsument poprzez ocenę fachową udowodni, że winę za wadę ponosi sprzedawca, może złożyć reklamację ponownie. Wszelkie uzasadnione koszty związane z oceną ekspertyzy pokrywa sprzedawca, który zobowiązany jest zwrócić je konsumentowi w terminie 14 dni od daty ponownego złożenia reklamacji. Sprzedawca nie może odrzucić ponownie złożonej reklamacji.

    Jeżeli reklamacja towaru została rozpatrzona w okresie gwarancji poprzez wymianę towaru na nowy, okres gwarancji biegnie na nowo od dnia rozpatrzenia reklamacji.

    Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji przekaże Kupującemu będącemu Konsumentem pisemne potwierdzenie, w którym poda datę złożenia reklamacji, jej treść oraz żądany sposób jej rozpatrzenia, za pośrednictwem poczty elektronicznej (w przypadku reklamacji osobistej potwierdzenie wysyłane jest niezwłocznie); dodatkowe potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu trwania reklamacji albo uzasadnienie odmowy uznania reklamacji.

    Kupujący ma prawo do zwrotu niezbędnych kosztów (w szczególności kosztów przesyłki poniesionych przy nadaniu reklamowanego towaru) poniesionych w związku z wykonywaniem praw wynikających z odpowiedzialności za wady (zalecamy złożenie wniosku nie później niż w ciągu 30 dni od rozpatrzenia reklamacji - termin ustawowy nie ulega naruszeniu), które zostały faktycznie i skutecznie poniesione. W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy, konsumentowi przysługuje również zwrot kosztów tego odstąpienia.

    B. Zgodność z umową kupna

    W przypadku gdy towar po otrzymaniu przez kupującego nie jest zgodny z umową sprzedaży (zwany dalej „niezgodnością z umową sprzedaży”), kupujący ma prawo żądać od sprzedawcy doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową sprzedaży, bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki, na żądanie kupującego, poprzez wymianę towaru lub jego naprawę. Jeżeli takie postępowanie okaże się niemożliwe, kupujący może żądać stosownego obniżenia ceny przedmiotu lub odstąpić od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący wiedział o naruszeniu umowy sprzedaży przed odebraniem rzeczy lub sam spowodował naruszenie umowy sprzedaży. Sprzeczność z umową sprzedaży, która ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od daty otrzymania rzeczy, uważa się za sprzeczność istniejącą już w momencie otrzymania, chyba że jest to sprzeczne z naturą rzeczy lub zostanie udowodnione inaczej.

    Zgodność z umową sprzedaży oznacza w szczególności, że rzecz sprzedana ma jakość i właściwości użytkowe wymagane w umowie, opisywane przez sprzedawcę, producenta lub jego przedstawiciela albo oczekiwane na podstawie ich reklamy, bądź też jakość i właściwości użytkowe zwykle stosowane dla rzeczy tego rodzaju, że odpowiada wymaganiom przepisów prawa, jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze i odpowiada celowi, do którego rzecz została przeznaczona przez sprzedawcę lub do którego rzecz jest zwykle używana.

     

  2. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca

    Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 40 dni od dnia jej złożenia. Przedsiębiorca dokonujący zakupu zostanie poinformowany o tej decyzji poprzez adres e-mail kontaktowy.

    Jeżeli jest to wada możliwa do usunięcia, towar zostanie naprawiony. Jeżeli naprawa nie jest możliwa, a charakter wady nie uniemożliwia normalnego użytkowania, sprzedawca i kupujący mogą uzgodnić rozsądną zniżkę od ceny towaru. W przypadku skorzystania ze zniżki nie ma możliwości późniejszego zgłoszenia tego błędu.

    Jeżeli wada jest nieusuwalna i uniemożliwia prawidłowe użytkowanie przedmiotu, tak jakby był wolny od wad, sprzedawca ma prawo wymienić wadliwy przedmiot na przedmiot o takich samych lub podobnych właściwościach użytkowych lub wystawić notę ​​kredytową.

    Jeżeli reklamacja towaru została rozpatrzona w okresie gwarancji poprzez wymianę towaru na nowy, okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas trwania reklamacji.

    W przypadku nieodebrania reklamowanego towaru w terminie jednego miesiąca od upływu terminu, w którym reklamacja powinna zostać złożona, a w przypadku jej złożenia po tym terminie – w terminie jednego miesiąca od powiadomienia o jej wdrożeniu (tj. zazwyczaj w terminie 60 dni od daty wniesienia reklamacji), sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę za składowanie towaru w wysokości 1 euro za każdy dzień, w tym podatek VAT, przy rozpatrywaniu reklamacji.

    Jeżeli kupujący nie odbierze rzeczy w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym zobowiązany był ją odebrać, sprzedawca ma prawo sprzedać rzecz. Sprzedawca poinformuje kupującego o zamiarze sprzedaży i wyznaczy mu dodatkowy, rozsądny termin na odbiór przedmiotu. W przypadku sprzedaży nieodebranego przedmiotu sprzedawca zwróci kupującemu kwotę uzyskaną ze sprzedaży po odliczeniu ceny naprawy lub modyfikacji, opłaty za magazynowanie i kosztów sprzedaży. Kupujący musi dochodzić od sprzedawcy prawa do dochodu ze sprzedaży.

  3. Postanowienia wspólne

    Po rozpatrzeniu uzasadnionej reklamacji okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas trwania reklamacji. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji okres gwarancji nie ulega przedłużeniu. Czas trwania reklamacji liczony jest od dnia następującego po dniu jej wniesienia do dnia rozpatrzenia reklamacji, tj. momentu, w którym Kupujący zobowiązany był odebrać rzecz. O dostępności sprzętu klient zostanie poinformowany na adres e-mail podany podczas zakupu.

    Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca powiadomi Kupującego o zakończeniu reklamacji telefonicznie, SMS-em lub e-mailem. Jeżeli wysyłka towaru odbywa się za pośrednictwem firmy spedycyjnej, po jej zakończeniu zostanie ona automatycznie wysłana na adres kupującego.

    Kupujący zobowiązany jest sprawdzić otrzymany towar i jego zgodność z protokołem zgłoszenia reklamacyjnego. Kupujący sprawdzi ponadto kompletność towaru, w szczególności czy opakowanie zawiera wszystko, co powinno zawierać. Późniejsze sprzeciwy nie będą brane pod uwagę. Postanowienia te nie mają wpływu na ustawowy termin dochodzenia roszczeń z tytułu wadliwego wykonania umowy.

    Przy wydawaniu towaru po rozpatrzeniu reklamacji lub przy wypłacie należności za notę ​​kredytową, kupujący zobowiązany jest przedstawić dokument, na podstawie którego towar został przyjęty do reklamacji, a także potwierdzić swoją tożsamość za pomocą ważnego dowodu osobistego lub biletu miesięcznego. Jeżeli kupującym jest osoba prawna, dostawa towarów lub zwrot noty kredytowej będzie możliwy wyłącznie na rzecz organu statutowego osoby prawnej lub osoby, która przedstawi uwierzytelnione pełnomocnictwo.

Postanowienia końcowe

Niniejsza procedura składania skarg obowiązuje od dnia: 1.1.2024

Veterinol to mały cud: pomaga leczyć rany zwierząt domowych, ale także usuwa nieprzyjemny zapach z ich legowisk. Jest nietoksyczny, niedrażniący, naturalny dla układu odpornościowego zwierząt. Polecany przez profesjonalistów. Wypróbuj!

kontakt

VYDRA, s.r.o.
Mierová 172
82105 Bratislava
SLOVENSKO

 

email: info@veterinol.pl

tel:  +420 2 1122 2463

Zobacz większą mapę »

© Veterinol 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone.
crossmenuchevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram